måndag 28 mars 2011

Blombordet och kompispinkare!

Denna vecka blev det Måndag,Torsdag,Fredag och Söndagnatt på jobbet..och som vanligt med 6 barn, hus,tvätt,hundar och en rackarns massa kycklingar och höns så har det varit mer än fullspäckat! helgen svoschade bara förbi...men det helt klart trevligaste denna helg var ett besök hos min kompis Mia och hennes helt nyöppnande blom och inredningsbutik! Hon gör helt fantastiskt fina saker, och det skulle jag tycka även om vi inte var vänner :) maken åkte dit på Lördagen och jag på Söndagen...och jag köpte blombuketten till höger...de vänstra lite halvkackiga tulpanerna hade jag köpt åt maken några dagar tidigare...och jag hade ju världens tur som kom till Mia, för hon hade minsann stoppat undan en underbar tomtekanna till mig!! Så nu kan jag ha lite juligt i trädgården i sommar :) maken lär inte bli glad...men gnäller han så stannar tvättstugan :-D Lilly...hon är det ljuvligaste...underbaraste (som alla våra barn..) och hon är väldigt tjejig, älskar smycken och kjolar...men vilket humör! fast det går lika fort över tack och lov..(där brås hon inte på mamma!)
Ronja och Saga var kissenödiga samtidigt...och med bara en toalett så vad gör man? kompiskissar förstås!
Förra veckan var jag manisk på att baka...varje dag blev det något! dessa gillade jag mest...saffransmuffins med äpple!

Till jobbet gjorde jag vinbärsmuffins...men de blev inte fotade innan de for iväg :)

Nu väntar, tack och lov..några dagars edighet med de små...ska bli så skönt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar