söndag 20 mars 2011

Vilken vårdag!

Veckan som gick blev i soppans tecken...kylskåpsrensning i väntan på barnbidrag..här blev det potatis,lök,morot och broccolisoppa...och hembakt bröd till...varmt och mättande.
Som vanligt sov jag dock uselt...vaknade trött och med huvudvärk vid 5-snåret då Theodor kom upp, vid det laget hade jag varit uppe 5 gånger under natten..

För att inte rasa ihop så fick jag ett ryck att röja lite, så medans barnen (jojomensan...han passade på att väcka syskonen..) åt frukost som idag blev knäckemackor med "inka" som barnen älskar...ja skinka alltså..då låg jag på knä inne på toaletten och skurade för fulla muggar!

Jag är ju en morgonmänniska så det är bäst att passa på när andan faller på att städa :)

Äntligen flyttade herrskapet ut! åh så skönt att tonåringarna fick ge sig av till halvvägsboendet, vi har gjort iordning en stor bur (alltså inte den på bilden...den är bara en "bärbur") i hönshuset allt för att det ska gå så smidigt och smärtfritt som möjligt, så att alla fjäderbärare få vänja sig vid varandra...annars kan sussarna gå lite hårt åt de små...


Ronja "flyger flygplan" på Julias fötter :) det är något som jag har gjort med alla barnen och det är så himla kul att se storasyskonen göra samma sak på de små :)

Man ligger alltså på rygg på golvet och har en unge på fötterna...spänner benen helt raka och sedan får barnet som "flyger" sträcka ut armar och ben...ett perfekt sätt att öva på balans :)
Helgen avslutades med besök av några vänner, Stina och Karin som kom med sina underbara barn! så det var 9 små barn...tjadder och pladder...bus och stoj...helt underbart! det behövde jag verkligen idag efter att ha varit löjligt osocial den senaste tiden...mest beroende på många nattpass och sjuka barn...men nu så är socialkontot påfyllt:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar