torsdag 24 mars 2011

Nya favvon!

Gjorde lite stekta inlagda strömmingar häromdagen...den sista hamnar på mackan idag :) så himla enkelt och så gott! det perfekta pålägget på en knäckis :) till det en kopp av min nya favvo..Kung Markattas Rooibos the...annars är jag ingen thedrickare...men det Theét med lite sojamjölk vanilj i...är supergott!
Barnens förskola är så himla bra!! jag eller rättare sagt vi är supernöjda :) och de har alltid något skoj på gång där, på Sagas avdelning har de Amanda-väskan...en väska med förstoringsglas, spanarbrillor och en mjukismus i...och varje helg får något barn ta hem väskan med ett uppdrag i :) förra helgen var Sagas tur...hon skulle hitta något mjukt och grönt! sedan fotar man och skriver i som en dagbok eller loggbok som sedan läggs i väskan igen, sedan läser de och går igenom det på förskolan :)
Just nu har jag en massa planer och ideér...men jag saknar tid och pengar...men på något sätt ska det gå!!

2 kommentarer:

  1. ang ditt inlägg på min sida: hejsvejs stenar!! Tack för tipset!! Min mor läste inlägget och hade gjort en liknande blandning på lunchen idag!! Den hon hade gjort var väl inte lika stark som din för den var inte så äcklig men inte den godaste heller!! Jag drack fort!!! he he he.... tackar!! :))

    SvaraRadera
  2. nä usch, tycker om både surströmming och stekt strömming, men inlagd tycker jag smakar så surt alltså!! men tedrickare är jag ju såklart, rooibos-te är allmänt väldigt gott ju. fast just nu skulle jag nog kunna få i mig vad som helst, magsjukan var inge rolig. jag tror ändå det var rota-viruset, helt säkert vet man aldrig. det är konstigt att man som vuxen nu åker på alla krämpor man missade som barn;-).

    de hade liknande på Noah's förskola där Måns Monster skulle följa med hem över helger, var kul faktiskt=). barnen verkar uppskatta att få hem sån't.

    önskar er en trevlig helg!! kram!!

    SvaraRadera