lördag 19 mars 2011

Jag är gammal och sleten..

Man är ju inte 20 direkt..och 40-års dagen som närmar sig med stormsteg gör sig påmind i form av en lätt utmattning, som vanligt blir jag sur och frustrerad av att inte känna mig pigg och rapp i skallen!
När allt är som värst brukar jag hålla ihop och köra på i 190...som den senaste tiden med andra ord, sjukdomarna har avlöst varandra, jag har dock jobbat på som vanligt...och jag kan bara inte sitta i soffan och göra ingenting, så här har det bakats vareviga dag..och gjort en massa mat och inlagda strömmingar, men efter att ha jobbat varannan natt så har jag vänt på dygnet så de nätter som spenderas hemma har jag sovit uselt..
Mardrömmar som varvats med långa vakenperioder på nätterna..usch så dumt!
Man blir ungefär lika smart efter nattjobb som man (läs jag) blir när man är gravid eller ammar, ni vet sån där "gröthjärna"...tankarna flyter långsamt och sakerna som tappas bort i vanliga fall blir ännu mera borttappade...maken blir galen på riktigt på mitt slarv och jag blir galen på mig själv som verkar ha minne som en fiskpinne för det mesta.
Men några glada och trevliga grejser har hänt! barnen är friska :) jag har mailat chefen en massa fiffiga ideer som jag hoppas att han vill tycka om, Theodors läkare har ringt och meddelat svaren från MAG-3 och ultrat...och det ser fortfarande ok ut :) inte bra...men inte sämre!
I Maj ska dottern på hjärtultrat så jag hoppas på samma fina resultat då..
Många trevliga hantverkare har hört av sig angående höns och hantverkdagen! och jag har en massa bra planer för den dagen...det gäller bara att få tid..och att tänka i längre tankebanor än 15 ord när man har 4 små hemma är mellan varven en omöjlighet, men jag brinner för den här dagen...det ska gå på något sätt...och det ska bli bra! :)
Ikväll är jag ensam och uttråkad..och jag inser att den här Lördagen inte blir roligare än så här så jag ska lägga näsan i vädret och hoppas att denna gamla skröpliga kropp hinner återhämta sig tills imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar