onsdag 9 mars 2011

Sömnbrist och kaffeöverdos?

Jag trodde att jag visste vad trötthet var, men efter att ha sovit minimalt under en längre tid och nu jobbat natt och varit hemma dagen efter med en 2-åring med 40 graders feber så vet jag vad riktig trötthet är.
Jag klunkade kaffe för fulla muggar men vid 10.30 kom hjärtklappningen och darret...så där tog kaffeklunkandet slut för nån timme..tack och lov så var Lilly sliten av febern så hon sov dryga timmen vid lunch och då kollapsade jag i soffan, jätteskönt och välbehövligt!
Sedan var det fullt race med städning,tvättning och matlagning...allt för att hålla mig vaken! när maken kom hem så åt vi och han fick lägga sig 45 minuter (visst är jag en snäll hustru?) men hans dumma rygg har börjat krångla lite igen, så han behövde verkligen vila!
När han sedan kom upp så lade jag mig dryga timmen..vissa kvällar känns det som om vi bara går om varandra i sängen...allt för att få lite sömn.
Igår kväll så lade jag mig vid midnatt i soffan...en halvtimme senare vaknar Lilly och boxar sig på näsan och gråter...hon var så täppt stackarna så hon blödde näsblod :(
Det var bara att kliva upp och ta upp henne, och det var ju stört omöjligt att få stopp på näsblodet!
Jag provade det mesta men hon blev bara arg och så fort det slutade blöda så nyste hon och cirkusen var igång igen..
Vid 03 funderade jag på om jag måste väcka maken för att tala om att jag skulle åka in med henne när det aldrig slutade blöda, men tack och lov så slutade det äntligen! så vid 03.20 kom jag i säng igen (soffan..)
Och tjolahopp så bidde det morgon vid 5.30 då sonen vaknade..när den lilla damen bajsade imorse så insåg jag hur mycket hon hade blödit...hon bajsade en blöja full av svart...
Men hon är nu pigg och glad (med alvedon) och har druckit både välling och en massa saft :)
Idag blir en överlevardag...alltså det gäller att inte sätta upp några fler mål än att ge barnen mat...byta blöjor och se till att alla överlever..
Förra veckan drömde jag om en massa stora projekt jag skulle vilja ta itu med...idag drömmer jag om sömn och vila..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar