lördag 12 mars 2011

Nu får det bli en flytt snart..

Inte för dessa små dock...de behöver bo inne under värmelampa några veckor till..på bilden är det Lady Gagas lilla kyckling...några namnförslag?
Men de större kycklingarna börjar nu bli ganska stora (och jobbiga..) de tjattrar och snattrar och äter kopiösa mängder mat...fiser och pruttar och river tidningspapper så nu känns de ganska klara för flytt ut till de andra så de får lite uppfostran!
Nu har jag två jobbarnätter bakom mig så två dagars ledighet väntar innan jag har studiedag på Tisdag, ska bli jättekul då dagsprogrammet såg väldigt intressant ut!

Var ju tvungen att baka med lite till jobbet så vi hade något att sockra upp oss med på natten..det blev hallontoscamuffins och en väldigt chokladig chokladkaka med lemon curd-philadelfia täcke på, kakan innehöll både massor av kakao och 90% mörk choklad.
Jag gjorde en sväng jordnötsmuffins också som lämnades hemma hos familjen.
Ikväll är jag ensam då maken är borta och alla de små sover...är lite rastlös och aningens uttråkad så jag funderar på att lägga mig tidigt för en gångs skull...får se hur det går med det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar