fredag 1 april 2011

Jaaaaa!!

Idag klev jag upp vid 4.30 snåret, skulle upp klockan 5 egentligen men när Lilly vaknade 4 så låg jag sedan bara och vred och vände på mig..sedan gjorde jag mig iordning innan jag väckte de små, det känns inget kul att rassla iväg så tidigt på morgonen...men samtidigt så måste jag ju jobba;) På jobbet var det till en början ganska lugnt...men sedan...sedan blev det ett mindre katastrofområde med patienter som stod i kö och hot om beordringar, ingen kul start på Fredagen..men det ordnade till sig, ingen på min sal fick någon rast idag...men vi slapp stanna kvar hela kvällen iallafall, alltid något. När kaoset lagt sig så fick jag ett jätteroligt besked, jag har blivit beviljad 15.000 kr från Akademiskas utvecklingsfond för att kunna gå en certifieringskurs i sorg och krishantering, kursen är en vecka...nu gäller det bara att få ledigt från jobbet...i värsta fall får jag gå kursen på min semester i sommar...men jag är så glad!! oj vad jag har önskat detta...och nu kan jag förverkliga många av mina drömmar! nämligen att göra livet enklare för anhöriga i svår sorg och kris, tack älskade Akademiska!

7 kommentarer:

  1. Jätte kul att det gick vägen! Du får säkert ledigt för att gå utbildningen. Ps. Jag tycker kl 5 är tidigt att kliva upp, kl 4.30 är omänskligt, hälsa Lilly det... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Tack Stina! tyvärr är det ständigt ont om folk på jobbet så jag får försöka byta bort mina pass, och det innebär att jag får jobba dubbelt en annan vecka...men det är det värt! ja fy sjutton...blir du sugen på en till så kan du få låna Lilly en natt :-D kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle aldrig klara mig med så lite sömn som du gör. Jag lånar gärna Lilly då hon sover hela nätter :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis Anna till kurspengarna!! Så kul! Det blir toppen! Hoppas bara du inte behöver jobba för mycket för att få ihop det med kursen - du måste ju kunna tillgodogöra dig den också... Men det klarar du säkert galant! Du har energi som få och det här ger ju ännu mer!
    Kram Mia i Balingsta

    SvaraRadera
  5. härligt, grattis till kurspengarna!!! verkar vara en bra kurs ju som passar dig som tänker så på andra=). hoppas det bara löser sig med att få ihop arbete och kurs!!
    kramisar!!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis, hoppas att kursen är minst så givande som du förväntar dig! Såna som du behövs verkligen! Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack allihopa! :) jag ska ringa chefen imorgon och föreslå hur jag ska få ihop det, hoppas att jag slipper gå kursen på semestern i sommar..jag har dessutom delad semester, har två veckor...jobbar några veckor och har två veckors semester till...så det vore kul att slippa ta av den..och jag är så glad att juryn som bestämde hur fondpengarna skulle fördelas tänkte på lilla mig :-D

    SvaraRadera