söndag 17 april 2011

Påsken är här :)

Denna hund är icke världens smartaste...men han är otroligt snäll! och pappa till våra två kullar som vi har haft:) och det är svårt att hitta en hund som har mer bedjande ögon än honom!
Vilka underbara vårdagar vi har haft! tyvärr så har jag jobbat natt och sovit bort halva dagen..men det har blivit några timmar ute för det! gick upp vid 13.30 idag i hopp om att hinna mycket...så blev det naturligtvis inte, inte om man har 6 barn varav 4 småttingar som ska hjälpa till..men jag hann röjja av inne,ta disk och tvätt...en sväng på crosstrainern och ett maxibesök på kvällen, för imorgon är jag och barnen lediga och med ett vattkoppsbarn ger jag mig inte ut till affären med...sånna ska stanna hemma :)
Ronja gjorde ett besök i syrrans låda (sorry Julia..) hon pudrade sig med nåt brunt och satte en bh på skallen och tyckte det var så roligt att hon fnissade ganska länge efteråt...men nu fnissar hon inte lika mycket...hon har äntligen fått vattkoppor! de kom för två dagar sedan så jag hoppas de torkar fort som sjutton!! jag har vabbat några pass...summan av det blev 3900 kr mindre i lön :(
Svängde ihop några muffins häromdagen, choklad och bananmuffins med sojagrädde och godis på...jag bara måste få testa mina nya baksaker snart!! men...det krävs nog en storhandling på maxi först...bakförrådet är slut...så det blir när barnbidraget kommer som det fylls på!

Det här blir första påsken på några år som jag jobbar...svärisar och svägerska med familj drar till Dalarna och jag är så avis!! men jag behöver verkligen pengarna så här ska det jobbas hela påsken..men jag hoppas på det stooooora påskägget på jobbet :-D

Fick häromdagen klartecken från en syförening att de är villiga att sy och skänka ett bårtäcke till mitt jobb, det var underbara nyheter och jag blev såklart superglad!! medmänskligheten och omtanken till de som har det svårt är stor och generös mellan varven...sånt blir jag glad av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar