tisdag 12 april 2011

Brön,frön,rattar,pattar eller slattar...

Har den senaste tiden hamnat helt hjälplöst i tuttdiskussioner..och egentligen finns det inget som jag bryr mig så lite om som just lökar (om det inte gäller lökar som sätts i jorden..). Men jag har blivit förd bakom ljuset i många år då jag trott att det bara varit hormonstinna snuskpellar som haft sån fixering vid just brön...men det verkar ju helt märkligt vara kvinnor som tänker mest på "tjejerna" som en kompis till mig kallar de dära mjölkproducerande fettknölarna på framsidan för. Och jag är facinerad av hur mycket tid,pengar och ångest kvinnor lägger på dem...för mig räcker det med att de funkar till sitt syfte...att ge bebisar mjölk..och trots mina minus a-kupor så har de funkat alldeles ypperligt till att nära bebisar med. En bekant ville inte ens testa att amma sin bebis då hon tyckte hennes tuttar var för små...snacka om att ha ett självförtroende att jobba med... En annan lägger en stor del av sin vakna tid att nojja över vilken bikini hon ska ha i sommar och fördriver tiden fram tills dess med att plastikoperera sig...fast hon har inget sparande till sina barn...väldigt konstig prioretering om du frågar mig, man lägger 80.000 på att plasta om kroppen men inte pengar till barnens körkort..i vissa fall verkar fettnojjan och träningshysterin gå hårt åt hjärncellerna. Sorgligt är vad det är...och det otäcka i det hela är risken för utseendefixering som man lätt överför på sina barn, i synnerhet döttrar...döttrar som borde ägna sig åt roliga saker, döttrar som borde bry sig mer om att ha ett vackert inre istället för att tänka på vilken storlek "flickorna" har. Vid ett tillfälle blev jag tillfrågad om jag inte funderat på att plasta in tuttarna? jag garvade tills jag nästan kissade på mig! ja det skulle jag..om jag blev lobotomerad innan. Det viktigaste för mig att att kroppen funkar...är stark och frisk! för mig sitter personligheten och kvinnligheten i det innanför pannbenet...inte i några fettpåsar.

6 kommentarer:

  1. Jag bryr mig inte heller om utseendet på mina. Men det var bra mycket lättare att hitta BH innan jag fick barn när jag var smalare och hade lite större kupa. Nu när jag har A-kupa och fluff på kroppen är det jätte svårt att hitta. Tillverkarna tycker väl att har man A-kupa ska man också vara väldigt smal... Tack för din fina kommentar hos mig. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte hur du hinner skriva i bloggen så mycket? Menar med tanke på att dygnet har 24 timmar och då hinner du baka, sköta alla barn, arbeta, ta hand om djur och träna.
    Själv hinner jag inte så ofta att skriva i min blogg.
    Kul att du fick pengar till kursen som du ville gå. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det där har du ju rätt i förstås Stina, alltså med storlekarna! lova att du tar hand om dig nu och verkligen inte tänker för mycket på jobbet! kram
    Mja Inger 1-2 gånger i veckan är väl inte så mycket? :-D och jag är en kvällsråtta...så oftast skriver jag seeeent på kvällarna :) ja...jag blev jätteglad över kursen :) kram!

    SvaraRadera
  4. jag förstår heller inte mig på bröstproblem, vad är problemet lixom??

    det enda jag störde mig grymt var när jag var 16 år och började få rejäla ryggproblem pga mina stora bröst!! då var jag bra sugen på att karva ur de lite;-). och man ska ju aldrig säga att storleken har betydelse vid amning då jag misslyckats båda gångerna trots att jag t.o.m varit uppe i G-kupa:-/.

    har nog motsatta problem jämfört med Stina, har man stor kupstorlek så förväntas man att vara rätt så tjock och det är inte jag längre...

    kram på dig, hoppas ni haft en trevlig helg:)

    SvaraRadera
  5. "Mamma, dina bröst bara hänger där!" sa min fyraåriga dotter häromdagen när jag stod lutad över handfatet och tvättade mig.
    "Titta på mina", sa hon. "Jag börjar få en större sån här prick".
    "En bröstvårta" förklarade jag.
    "Ja, titta på min brösttårta!"
    ... ;-)
    Mia i Balingsta

    SvaraRadera
  6. ASG!! tack för dagens skratt Mia :)

    SvaraRadera