lördag 30 april 2011

Barnens grillkorv från Lithells!

Dessa paranta damer och herrar tränger sig värre än vid kravallstaketet på The Ark`s avskedsturne när man kommer med gotter åt dem...det bästa de vet är potatis,pastarester och morot! kommer kännas tomt när en stor del av dem förhoppningsvis flyttar till nästa helg då vi har våran hönsbytardag!

Rackarns så snabbt våren kom! här blommar pingstliljor,krokusar och skilla för fullt och snart är det över...man önskar man kunde stanna tiden lite när det är så här vackert:)

Ja korvarna då? jo de har jag blivit testpilot åt:) passar ju perfekt när barnen är korvgalningar...det är dock varken jag eller tonåringarna, men vad spelar det för roll när vi är 3 mot 5? korvgalningarna vinner såklart!

Imorgon skall korven andaktsfullt inhandlas och testas...resultat kommer inom snar framtid..

Annars då? jo...har jobbat extra två nätter denna vecka, behövs då jag förlorade många tusen förra månaden på VAB...4 vattkoppsbarn och 3 kräksjukebarn sätter sina spår i ekonomin om jag säger så..nu snorar Lilly lite...men jag har stirrat på näsan och väst "nej du lilla kranskrälle...våga inte snora till dig ett par vabdagar till!" och idag är hon faktiskt en skvätt mindre snorig:)

Valborg idag då...jag jobbade natt...maken jobbade dag=ingen bra kombo! jag har sovit nån timme här och där vilket försämrade den planerade grillningen betydligt...grillning av kyckling förvandlades till "korv på gaffel" och den delikata efterätten äppelmos med spraygrädde....sicken delikatess! :-D

Hoppas att alla får en trevlig valborg, själv ska jag hitta på något skoj hemma med teensen för att kompensera att de alltid har utegångsförbud på sista april...fram tills de är 18 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar