fredag 8 april 2011

Underbara ungar!

Hunden blev utkonkurerad från korgen idag..Lilly bestämde sig för att ta sin efter-lunch-lur där idag..och när jag idag anmälde mig till kursen i Maj så var jag så lycklig! och tänkte på andra saker som gör mig sådär pirrigt lycklig? och det är helt klart mina barn (ja...min älskade make också..) mina barn är helt underbara! Jag är stolt över alla 6...varje dag och varje minut! när jag födde min första för sisådär 17 1/2 år sedan var jag övertygad om att min sista stund var kommen...24 timmars fruktansvärda värkar och när fostervattnet sedan var mekoniumfärgat, jag fick en blödning och hjärtljuden gick ner... Då grät jag i högan sky och snyftade att barnet skulle dö! Vad barnmorskorna inte kunde veta var att jag var nummer 3 av 6 på mitt jobb som skulle ha barn...och de två barnen innan som föddes klarade sig inte.. Idag var vi ute hela eftermiddagen, Saga var överlycklig över sin nya gröna väst "visst är grönt vårens färg mamma? visst är jag vårfin nu mamma?" :) vi hade en underbar dag ute!
Ronja kom med skolbussen vid 14 och stannade ute med oss och åt mellis, när vi sedan gick in vid halv fyra så såg hon att farmor kommit ut och passade på att smita över dit ett tag, allt för att slippa gå in..jag förstår henne!
Theodor kan ju inte se klok ut på ett endaste kort...fast han är ett klokt barn :) fast extremt busig...nu visar jag ju mest kort på mina fyra små, men det betyder inte att tonåringarna är mindre älskade för det! men de är inte lika roade av att vara med på bild :-D

Jag är väldigt tacksam för att tonåringarna inte är det minsta lik mig när jag var tonåring! de är hur lugna,trevliga och coola som helst! själv var jag bara jobbig :)

2 kommentarer:

  1. va härligt att få läsa om dina barn, så fruktansvärt första förlossningen måtte varit:-(. skönt att dina tonåringar är så coola, hoppas mina ungar blir likadana när de blir äldre=). jättefina barnen är, va kul att de kunde vara ute så mycket!!
    förståratt du känner dig lycklig över kursen=)
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig Sandra som kämpar på i motvind!

    SvaraRadera