söndag 6 februari 2011

Underbara sol!

Vilken härlig dag det har varit! man känner riktigt vårkänslorna pirra när solen skiner och taket droppar, hönsen däremot tyckte inte att det var vår...inte alls faktiskt! de blev utschasade då hönshuset skulle grundrengöras, det slutade med att jag fick stå inne och lyfta ut hönsen och maken fick stå på utsidan och se till att de sluga rackarna inte smet in igen..men sedan gjorde mannen ett toppenjobb med rengöringen...det blev kanonfint!
Två av barnen blev utlånade till svärisarna för några timmars utelek och 5-åringen var iväg på ett barnkalas i 4 timmar...hon var väldigt nöjd över sin godispåse som hon höll hårt i!
Kvällens middag ser ni ovan...kyckling,potatis,morot,pumpa och lite lök i ugn...perfekt! efter att ha stått och stekt plättar några timmar för någon dag sedan så var det ganska skönt att inte stå vid spisen idag...fast det blev en stund där ändå...gottefamiljen var sugen på något så jag drog ihop en annorlunda kladdkaka...upptäckte försent att smöret var slut så jag hade i jordnötssmör istället och det gick bra det med:)
Annars har jag gjort mig av med några surdegar...ni vet sånt där som man måste och borde göra men ändå skjuter framför sig? men nu är de gjorda iallafall och det känns skönt!
Har även bokat in vårens hönsbytardag så nu är planeringen i full gång! jag har haft en toppendag..men nu känns det som om jag vänt ut och in på mig själv...troligtvis så är det tröttheten som kommer nu efter veckans kräk-vak-nätter...av 8 i familjen så blev 7 sjuka trots en herrans massa sprit! (dock ej i magen..)
Och sedan jobbade jag Lördag kväll också...så kanske inte så konstigt om den mentala kollapsen känns nära? men...imorgon är en ny dag...med en massa gott kaffe att se fram emot...och lediga barn såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar