onsdag 9 februari 2011

Ombokade tider, matmuffins och äggkuvös!

Dagens middag häromdagen, det blev en enkel fiskgryta...fiskblock,buljong,morötter, ärtor o majs o paprika...färsk chili och en massa kryddor...gott,snabbt och enkelt!
Hoppsan, slarvmamman hade glömt (förträngt) att Ronja skulle ha matsäck till skolan...vid en snabb koll i den sinande kylen så blev det till att baka lite matiga muffins kvällen innan, de blev på hälften graham och hälften vete...sedan i med rivna morötter,majs och klippta dadlar...de blev helt ok, och det bästa av allt...den kräsna Ronja älskade dem!

Jag har jobbat natt...sovit 4 timmar...städat,tvättat,fixat i och ur 3 diskmaskiner...matat alla djur och rastat djur..lagat mat och tränat...och då förtjänar jag nåt gott! så jag gjorde hallonglass med soyagrädde, mums!! (bara till mig..barnen sov och maken var borta)


Så blev det dags att lägga i nästa sväng ägg, denna gång med ägg från Lady Gaga :) de bjöds inte på hallonsaft innan...dock fick alla bada i Virkon-s lösning innan de fick hoppa in i värmen :)
Nu har jag fått nya tider för Theodors gammakamera och ultraljud..och snabbt gick det! ultra nästa vecka och Gamman veckan efter, de förra tiderna satte ju en mindre trevlig vinterkräka stopp för...men nu så!



1 kommentar:

  1. Vilka godismonster ni är i eran familj;) hihihi
    Vad roligt att ni får en massa ägg. Kram

    SvaraRadera