tisdag 22 februari 2011

Nu ska vi vara friska! sådeså!

Man kan ana sig till att Ronja vill ha ett småsyskon till? hon har ritat flera sånna här...man kan också ana sig till att mamma bör raka av vinterlurvet? :-D
Vissa har det bra...lite för bra? efter lunch och middagslur så ville Lilly minsann ha glass och då hon älskar sin spjälis så skulle den avnjutas just där :) och det lustiga är att hon har en napp i andra handen...hon som inte ens använder napp! fast hon gillar att leka med dem...det enda av våra barn som har haft napp är den äldsta, Rebekka...jag har försökt med de andra och köpt hinkvis med nappar...men icke! så de har bara blivit leksaker...bekka föresten, hennes nappar hette "nussegull" :)

Dagens "rea-mat"! köpte superbilliga äggnudlar, 6 kr för ett stort paket...wokgrönsaker som var superbilliga, och köttet...nötkött fanns i ica´s "fyndlåda" halva priset...så den här middagen blev både god och billig, observera den otroligt fräscha vällingflaskan i bakgrunden :-D försökte "klippa" bilden lite så ni skulle slippa se eländet, men då blev det sån närbild så det kändes som att hamna i stekpannan själv..och just det vill jag bespara er.


Kyl och frysrensning...blev det innan storhandling, stekt kyckling,kokosmjölk,kryddor och sedan hade vi en skål vid sidan med färsk ananas (såldes för 10 kr kilot..) banan,russin och nötter..
Denna vecka är fullspäckad av nattjobb (4 nätter...40 timmar) och tandläkarbesök som jag skulle vilja boka om, men denna tid är redan ombokad...2 gånger..och på Fredag ska sonen på gammakamera, så den tiden får maken ta då jag jobbar natt och kommer hem vid 7.30 och sonen ska först in på dagbarnvården för nålsättning klockan 8.30 och sedan är det gamman vid 10.30 som tar ca 45-60 minuter och då han brukar behöva lugnande innan så måste man sedan stanna kvar nån timme och det finns gränser för hur många timmar jag klarar utan sömn så risken är överhängande att jag somnar nånstans mellan nålsättning och gamman...även om det svider att inte jag kan vara med, men vill ju det
Man vill ju själv vara där när något ska göras med något av barnen och då när lilleman blev akut sjuk i njurbäckeninflammation och sepsis så var jag ensam med honom dryga veckan på sjukhuset då de andra låg halvdöda hemma med vinterkräkan...
Det var han och jag mot hela otäcka världen, så kändes det...all information om hans sjukdom och missbildning fick jag ta själv, personalen tyckte nog att jag var ganska kall då jag inte fällde så mycket som en endaste liten tår...
Men det hade inget med det att göra (även om jag kan vara en tuff jäkel..) utan det var ren och skär överlevnadsinstinkt..jag har aldrig känt mig så svag och aldrig heller känt mig så stark som just då, och gudarna ska veta att i svåra stunder provas vännen...och vissa klarade inte det provet..tyvärr.
Nu hoppas jag att allt går som planerat på Fredag, vill inte boka om igen...men nu går varv nummer två? tre? magsjuka på förskolan...men jag vägrar mera kräk!



2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt ska gå som smort i veckan och att fredagens prover ger goda besked!
    Ronjas teckning är helt underbar!!!
    Kram Mia i Balingsta

    SvaraRadera
  2. Tack Mia! vill bara säga att blommorna höll hur länge som helst! jag har bara plockat ur några tulpaner! kram

    SvaraRadera