måndag 7 november 2011

Drömmar

Häromdagen drömde jag sådära märkligt som jag kan göra när jag jobbat för mycket och sovit för lite, jag drömde att jag jobbade och blodet rusade i kroppen, jag hade fullt med ytliga ådror i ansiktet..jag var alltså fulare än vanligt, då tog en jobbarkompis blodtrycket på mig som var 250/150...och sedan tog snygg-henkan och den andra Henkan (ni som jobbar med mig vet vilka det är) ett ultraljud på buken och där fanns en stor tumör på njuren...jag åkte hem och ringde min husläkare som skickade en akutremiss på röntgen, efter det så ringde jag maken och bad honom komma men han hade visst inte tid för han satt på "lacken" och zippade kaffe med svågern, han kallade dessutom mig för din satans hypokondriker (bara det liksom...jag är en sån som åker till sjukan i sista stund egentligen).
På röntgen sedan sa läkaren att jag måste opas direkt men se det hade jag inte tid med eftersom jag måste jobba några nätter först och jag kunde bara inte vara utan de pengarna! men sedan vaknade jag...svettig och utan njurtumör (förhoppningsvis)
Mina dagdrömmar handlar om andra saker än sjukdomar, i min bästa värld så skulle jag dels starta eget med sorgbearbetning och föreläsa på olika ställen, nån dag i veckan...och under tiden plugga till obduktionstekniker (sista ansökan i feb.....får hålla drömmen vid liv ett litet tag till) och jobba endel på mitt vanliga jobb, Niva...
Eller den ouppnåliga drömmen att vinna snuskigt mycket pengar och köpa en bondgård och driva ekologiskt..fast egentligen borde jag drömma om barnen, att de håller sig friska och kan nå sina drömmar och mål här i livet, eller måste man nå sina mål? det kanske räcker med att vara lycklig? men just nu skulle jag bli lycklig av pengar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar