fredag 11 november 2011

Spiken i kistan..

Slökollar lite på Robinson så här mitt i natten medans jag lyssnar på nya favvo-låten, Thirty seconds to mars...the kill, och inser att just i detta nu skulle jag gladeligen lägga mig i en kista och bli igenspikad...jag skulle sova som en gris! nu har jag ingen dödslängtan, tvärtom...men en längtan efter att få sova miljoners timmar ostört...för här är några barn lite halvsnoriga så det vaknas hela nätterna:/
Och jag har väl inte haft nån längre period med bra sömn med tanke på att jag haft småbarn eller varit gravid de senaste 8 åren så sömn står högt på längta-efter-listan.
Nu undrar ni säkert varför jag inte sover nu? jo...när man varit i farten hela dagen med barn (jag jobbade natt först...sedan hade ett av barnen ont i halsen och fick vara hemma med mig..) så är det sååå skönt att få några timmar för sig själv, få tänka hela tankebanor utan att bli avbruten...
Ikväll storhandlade jag, tack vare att en av de söta tonåringarna passade de små sovande hemma eftersom maken var borta till 22, väl hemma igen bakade jag chokladbiskvier som blev helt ok om man gillar söta saker (som jag gör...därför älskar jag maken och barnen, de är jättesöta allihopa!)
Tyvärr har jag hamnat i en liten formsvacka, jobbat mycket...halkat efter med hemmajobbet och som grädde på moset så är tvättmaskinen ur funktion=klädhögar överallt...men skam den som ger sig, det är bara att bita ihop och streta vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar