tisdag 25 oktober 2011

Dagens gnäll på gnälliga kärringar

Det gäller gravidosar...har dagens kvinnor blivit gnälligare när de är på tjocken? eller är det bara att de hörs mera nuförtiden? jag kan kräkas...kräkas på riktigt på alla gnälliga gravidosar, nu menar jag inte de som gnäller lite då och då över halsbränna eller foglossning, utan de där som bara lever i själva självömkan...de som kräver att hela omgivningen ska serva dem och ständigt ta hänsyn till illamående och cravings...de som förvandlar sin man till någon slags serviceinrättning ett par månader.
Okey...jag har kräkat mig igenom 5 av 6 graviditeter, varav 2 fram till v.38...jag har haft högt blodtryck,foglossning och hejsanhoppsan och visst, det är inte kul...men det blir fan inte kulare av att ständigt vältra sig i skiten.
Vissa blir ju helt handlingsförlamade av att ha en alien i magen...eller så ogillar jag bara klena människor, vad vet jag? men när gnälliga gravidosar klagar över makens icke-plockade-av-disk fast hon själv går hemma hela dagarna och mannen jobbar? då vill jag bara fräsa...vill du ha barn eller inte? så sluta gnäll för fan!

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Vissa människor vill att man ska bädda in dem i bomull bara för att de är gravida. Jag känner folk som inte ens har gått och handlat själva när de varit gravida för att vagnen var för tung att putta :O SERIÖST!!!!! Inte kunde de städa själva eller bära en ettåring på höften för att det var för farligt!!! Och så sitter man själv där och har dels renoverat, skött hela hushållet med barn och allt på egen hand trots att man eg. tillhörde kategorin riskgraviditeter. Fattar inte varför helt friska personer måste göra sig "sjuka" utan anledning...eller så bara utnyttjar de folk. Samma sak gäller nyförlösta...samma person hade homedelivery under en period. Hennes man åkte från jobbet med mat till henne när hon var nyförlöst och då pratar vi om att människan hade ETT barn att ta hand om.... *skakar på huvudet*
    // NM

    SvaraRadera