lördag 22 oktober 2011

Slökorvar..

Är det något som stör mig så är det slöa människor, och det stör mig att jag blir störd..man borde strunta i andra och rensa framför egen dörr först, jag vet..men ändå..när man hör om människor som gråter ut i olika forum om hur lite pengar de har, att de ska ha barn och inte har råd med vare sig spjälis eller vagn och snälla människor säger att de kan skänka saker, nähä? då svarar gråtmänniskan att det är fel färg på spjälisen!? eller den som gått arbetslös i hela sitt 30-åriga liv (blir försörjd av make..)  och blir erbjuden ett jobb? nä...orkar inte,fel arbetstider...inte drömjobbet osv.
Vad är det för fel på folk? har de blivit så bekväma och lata? vana att andra ordnar och fixar, litar på att någon annan ska ta hand om deras skit? eller hur var det Strindberg sa...det är synd om människorna.
Eller den familjen som gick till soc för att tigga om pengar till en sommarlandsresa så att di stackars barnen i familjen skulle ha något att berätta om i skolan efter sommarlovet, nähä? då blev de sura för att soc bara betalade resan och inträde...för de skulle minsann ha pröjs för mat på sommarlandets matställe också, för hua så jobbigt det skulle vara att ha med kylväska med matsäck på bussen! det går ju bara inte..har folk ingen stolthet nuförtiden, vill man inte kunna försörja sig själv? vill man verkligen vara så beroende av andra? nu fattar jag självklart att det finns många utan jobb som sliter arslet av sig för att hitta jobb...men nu snackar vi om latmaskarna som blir erbjudna chans på chans med tackar nej av bekvämlighetsskäl, skärp er för fan!

1 kommentar:

  1. Ja sånt kan göra en onekligen förbannad!!! Förstår mig inte på sånt. Vi har alldeles för mkt My problem i detta land. Pengar från soc till resa??? VA!!! Trodde de pengarna till folk som BEHÖVER det, folk som inte ens har mat på bordet, inte någon resa!!!! Finns för tusan barn som lever ute på gatorna. Fattar inte detta...

    SvaraRadera