tisdag 19 juli 2011

Mina bebisar lever!

Jag lyste några av mina Plymouth Rock ägg igår, det var bara dag 5...men jag kunde inte hålla mig! och det var "spindelnät" i alla jag lyste, vilket tyder på liv i äggen! åh vad jag längtar tills de kläcks! vi har en white board tavla i köket där jag skriver hur jag jobbar, flera i denna familj (förutom jag) har teflonminne...och när jag tittar på tavlan undrar jag om jag månne led av tillfällig sinnesförvirring när jag la schema? fast en natt är extra...jag skyller på den!
Idag är jag ledig, eller ja...jag jobbar ju inatt! så då måste man hinna allt...så idag har jag bakat bröd,gjort rent i hönshuset, fixat lite med kaninerna och frilansarna (de två tuppar som fortfarande är i trädgården...de andra tre? pang,pang,pang...)
Tvättat 3 maskiner,diskat 2 diskmaskiner och handdiskat resten...dammsugit inte mindre än två gånger,plockat och städat,och därmellan lagt ut annons på blocket, uppdaterat info om hönsbytardagen,lagat mat och bytt blöjor...och för att inte glömma...städning av två tjejrum! så nu kanske det vore på sin plats att softa lite eftersom jag ska jobba inatt..

2 kommentarer:

  1. Anna, du är verkligen en superkvinna! Jag beundrar dig enormt och du är PÅ RIKTIGT min stora idol och förebild. Massor av kramar från Maria :)

    SvaraRadera
  2. Åh gulle!! kram tillbaks:)//Anna

    SvaraRadera