tisdag 26 juli 2011

Galna familjen och sista blommorna..

Jag vet att vi är mitt i sommaren men ändå så känns det som om vi är på väg mot hösten, och det är ju bra på sitt sätt eftersom det betyder att det snart är jul! bara 5 månader kvar!:) jag längtar...till jul men inte till kall och frostig bil plus lite nysnö och trötta barn i tjocka overaller tidigt på morgonen..
Här är allt som vanligt lite pannkaka...jag har jobbat 7 nätter på 10 dagar...nu jobbar maken en massa istället...och jag lider så med honom:( han har en massa miljarders saker att fixa med allt möjligt men alldeles för lite tid så han är minst sagt hmmm stressad? sedan har en höna som jag älskade plötsligt gått och blitt tupp!! jäkla rugguggla:( jag blev så paff när jag hörde henne, f´låt...honom börja gala efter ett års tid! Theodor fick en fint nytt cyklop och snorkel häromdagen...snorkeln stoppade han snoppen i och kissade medans han asgarvade...hej och godbajs snorkel.
Huset ser ut som om man har slängt in en massa saker och skakat om, skulle behövas en tolv tretton städpatruller för att få ordning...men idag har jag lyckats städa sovrummet iallafall, det svåra är inte att städa...det svåra är att hålla ordning på alla småbarnen,laga mat,byta blöjor och sånt under tiden.. undrar om man kan sätta ut dem i hundarnas rastgård under tiden? eller...det finns säkert nån fånig lag mot sånt...

2 kommentarer:

  1. Vilken fin header du har lagt till! Ha ha, heja Theodor! Tipsa honom om att man kan kissa runt hörn med snorkeln. Det är inte lätt att hålla ordning. Barnen drar ju fram nytt fortare än man hinner plocka undan... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja de där blommorna är tacksamma att ha:) kräver ingenting alls! de växer mot vårat altanräcke...haha,jag ska tipsa teddan om det! och ja...barnen drar ju fram som virvelvindar, då tänker jag på 4-barns pappan som var själv med sina barn i ett tv-program, han sa "barnen är som kossor...de släpper sin skit och går sin väg" stämmer bra ibland! kram

    SvaraRadera