torsdag 21 juli 2011

Fulaste uttrycken..

Vissa är så vansinnigt töntiga så till och med jag framstår som ungdomlig, andra är bara fula...alltså uttryck som folk använder, bland mina värsta på absolut-värsta-listan är t.ex. "sis" som vissa envisas att skriva eller säga om en syster, det är så töntlampan lyser från ystad till haparanda då...jag ser bara rött! lika töntigt som alla svenska kändisar som tar en repa till landet over there och kommer hem efter tre månader och knappt kan prata svenska, då undrar man om det är nåt tjafs mellan de dära tre hjärncellerna däruppe?
Nu spårade jag ur lite...men just sis får mig att rysa...sis låter som kiss.
Annat jag stör mig på, när jag ändå håller på att störa mig är de som lägger till -isch på slutet av var och vartannat ord, 70-tisch....det stör mig nästan lika mycket som de där låtsasbilarna som folk åker i bara för att de är för sopiga för att ta körkort, sedan rattar de runt och stoppar upp trafiken för andra..
En gång när jag körde på 90-väg så låg en sån snigel framför mig i 50...det var mittvaijer så det gick liksom inte att köra om...och med den bilen jag hade då, en stor fläskig bil så hade jag med lätthet kunnat köra över den och mina passagerare i bilen hade nog bara "oj? var det ett litet farthinder här på vägen"? så fjantiga och små är de...hur kan de få köra på "stora" vägar överhuvudtaget? nej för sjutton...låt de ratta runt på nån inhägnad bana..av mopedbilar får jag hjärtklappning på stört...och vill maken reta mig så säger han bara "men älskling? där är ju en sån där bil du alltid har önskat dig" och det är då man funderar på om han inte är rädd om livet?

2 kommentarer:

  1. Hahaha du är för skön. Kan inte annat än hålla med till 100%. Finns huuuur mkt töntord som helst :) Å mopedbilar *asgarv*. Sinnessjukt !!

    SvaraRadera
  2. Mitt bästa uttryck som många säkert tycker är jättfult är hejkon bejkon:-D så jag är en skvätt töntig jag med...men det struntar jag i:)

    SvaraRadera