måndag 2 januari 2012

Litet hopp som tänts..

Har mailat rektor och utbildningsansvarig för kursen till obduktionstekniker som jag vill gå...och möjligtvis,ytte-pytte-kanske finns det en möjlighet att gå ändå och samtidigt jobba endel!
Den stora frågan är bara om det är värt det? först snåla värre än vanligt i ett år..få studieskulder fast lönen inte blir bättre? eller skippa studielån och jobba arslet av mig till bekostnad av tid till barnen?
Sedan älskar jag ju mitt jobb...mina jobbarkompisar..patienterna och anhöriga och är inte helt klar med den biten ännu, så drömmen vore ju att kombinera de två..men min behörighet till kursen är ganska låg då jag anses som extremt obildad med bara gymnasiekompetens :D  så jag kanske inte ens blir antagen så varför nojja? nojjiga människor har jag svårt för, och jag gillar ju egentligen mig själv så det är bäst att göra som vanligt och inte tänka och analysera så förbenat kärringaktigt mycket!
Annars då? jorå det blir fint att vara ledig inatt efter att ha jobbat 7 av 10 nätter, förhoppningsvis får jag någonting gjort här hemma också...frågan är bara vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar