fredag 23 december 2011

Julefrid och året som har gått..

Äntligen har julstämningen hamnat på topp igen, kanske tack vare snön som kommit? och idag var det nog min lyckodag då det var halva priset på julsaker på mitt andra hem...ica maxi:) annars så har jag varit ledig en vecka, väldigt välbehövligt då den veckan var fullspäckad ändå med Theodors gammakamera som kändes sådär? de fick ta flera serier då den ena njuren inte tömde sig trots 10mg furix men vi får helt enkelt vänta och se vad läkaren tycker..
Sedan var det skönt att barnen fick ledigt så att de fick ta igen sig efter alla förkylningar och otiter! denna vecka har jag lyckats ha barnen hemma också,trots nattjobb...allt tack vare tonåringar som passat:) så nu blir barnen lediga 3 veckor! känns toppen även om jag älskar deras förskola så behövde vi alla denna pausen..
Året som gått har varit så stort och så mycket, spännande och trist...glatt och ledsamt...som ett normalt år med andra ord:)
Det sämsta med året har varit mammas cancer och en del annat som är för privat för att dras här, men det bästa har varit sorgutbildningen i Stockholm, att sommaren blev toppen och att Ronjas hjärtultra såg ganska ok ut, tonåringarnas betyg och en massa annat!
Denna jul och nyår så jobbar jag, hela julen (julafton...juldagen..annandagen och nyårsafton natt) men det är helt ok! för lönen blir bra...och barnen är lediga i 3 veckor ändå och jag har skippat alla måsten, jag struntar fullkomligt i att julstäda, vi gör det som faller oss in...spelar spel med barnen till sena kvällen och äter en massa godis! så skönt! så länge jag får ha miljoner tomtar framme så är jag nöjd!
Dessutom så hitade jag en belysning med tomtar i olika färger för halva priset så nu har jag nåt läckert eftersom min texmex blinkande grej dog för några år sedan...
Detta nya år ska jag ta till mig prästens ord på avslutningen..."öppna ditt hjärta för andra...var en så bra människa som du bara kan" sedan ska jag bara köpa chips med solrosolja efter att ha sett Mattias Klums film "Teberans testamente"...vara snällare (uscha...jag kan vara en riktig moraliserande grintant) och vara ännu mera ekologisk! sedan ska jag ladda för ännu en hönsbytardag som är bokad till 13 Maj...denna gång ska bli ännu större och ännu bättre! jag har under hösten fått flera erbjudanden om gratis hjälp på hönsbytardagen ,som har växt och blivit lite stort att rodda...
Mina drömmar för detta år som kommer är många...får se hur många jag ror i hamn?

1 kommentar:

  1. Önskar er en skön jul. Du får väl fira med familjen mellan turerna till Ackis. Skönt att barnen får vara lediga så länge. Jag är långledig och Bengt ska faktiskt vara ledig några dagar. Kram Stina

    SvaraRadera