onsdag 18 maj 2011

Tillbaka på jobbet!

Var ju ledig några dagar innan hönsbytardagen, sedan kurs på det en vecka...så nu när jag jobbade Måndag natt så var det första arbetspasset på nära två veckor! men jag har ju inte varit ledig direkt...det har gått i ett dygnet runt så nu längtar jag efter semester! här var en del av fikabordet..tårtan på bild gick snabbt åt!

Några smått-och-gott bord var det mellan säljarna, det var en salig blandning av tomatplantor,perenner,ägg,kaniner,kycklingar och tuppar! de med höns blev av med nästan allt...utom en kompis som hade ett gäng tuppar med sig...de flesta gick åt men en stackare blev kvar som jag fick till gryt-tupp! men han överlevde grytan...då en kompis ville ha just en orphingtontupp:) så nu bor den väldigt fint hos ett gäng egna hönor!




Här fyndade jag en massa kallingar och strumpor till barnen:) 7 par kallingar i olika mönster och färger för 50 kr tyckte jag var billigt:) och 12 par barnstrumpor i olika mönster för 100 kr!





Här är en av maranerna, de hade en riktig livskris för två veckor sedan då de plötsligt blev jättesjuka och nästintill döda...men med lite intensivvård så blev de pigga igen! nu busar de på och växer så de knakar:) den här veckan jobbar maken dagar och kvällar och jag nätter...så man får se om jag känner igen honom nästa gång vi ses, jaja...vi hinner ju inte tröttna på varandra:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar