måndag 26 september 2011

Köttmunkar...

Sånna gillas av barnen här...särskilt Ronja älskar köttmunkar, det är hennes ord för tortellini:) man får sånna härliga ord av barn och man borde samla dem allihopa i någon slags ordbok, här rullar annars allt på som vanligt i en stor familj, det är arbete,föräldramöten,tandläkarbesök och annat skojs;) fyndade en massa fina kläder på klädbytardagen, vad sägs om en ny 2-delad supersnygg overall för 60 kr...eller nya vintervantar för 5 kr...massor av Polarn-tröjor,molo,Me&i tröjor för 10-20 kr styck...eller oanvända strumpor och sockor för 3-5 kr...de som köper nytt är korkade säger jag då (eller inte ordagrant fattar ni väl?) :)
Idag fick jag också veta att skolbarnomsorgen som jag betalar för varje månad? 150 barn på 2 vuxna? jag ska inte gnälla när jag klagar över att hålla reda på mina 6...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar