onsdag 14 september 2011

Hönsbytardag!

Äntligen var den här:) vår hönsbytardag! det var som vanligt en hel del jobb innan...superstressigt dagen innan, särskilt eftersom jag hade jobbat natt och sov några timmar...sedan slet maken och svärisar uppe i bygdegården med tält och bord medans jag bakade tårtor (till halv ett på natten..)
Massor av jobb innan och efter..det slutade 15 (men folk var kvar längre..) och jag städade det sista vid 22, dagen innan var jag en skvätt pessimistisk bara, de lovade regn till söndagen och 4 avhopp från säljare, en var tvungen att jobba, 2 stycken var magsjuka och en fjärde orkade inte..
Men regnet höll sig borta,kanon-mycket folk och dagen blev toppen!! vi hade superkul:) vi sålde en massa fika, hittade några nya husdjur och flera av säljarna sålde väldigt bra! alla var nöjda och några bokade redan bord till våren:)
Allt slit var som bortblåst, kvar var bara lycka! ponnyridningen blev en succe och kön ringlade lång både till fiket och hästen...
Att dagen blev så himla bra beror mest på att jag har sånna toppenmänniskor runt mig som ställer upp, maken,svärisar,svägerska, en kompis i grannbyn och i år hjälpte även en av tonårsdöttrarnas kompis till i köket, och naturligtvis våra underbara teens som passade de minsta hemma!
Nu är det bara att ladda om för nästa gång, har kommit på flera saker som kan förbättra dagen ännu mera...och jajustde...UNT var där och gjorde en reportage också!
Nu väntas en massa jobb och snart är det klädbytardag som jag jobbar på också...

1 kommentar:

  1. Åååå, äntligen bloggat !!!! Vettu jag är så himla less att jag inte bor näramre. Guuud vad jag skule vilja vara med på er hönsbytardag. Jag skulle kunna baka, fixa och greja, och framförallt köpa nya höns :) Eller vad säger jag... framförallt UMGÅS MED DIG <3 <3 <3 Massor av kramar från ditt största fans ;)

    SvaraRadera