fredag 9 mars 2012

Uppladdning för Hönsbytardagen!

Nu börjar uppladdningen för vårens hönsbytardag och hantverk:) jag hoppas verkligen att vi får sådan tur med vädret som vi tidigare har haft! just nu pågår arbetet för fullt med att få ut och upp så många lappar som möjligt för att "ragga" säljare..redan nu har flera hönsmänniskor (ja så kallas vi som håller på med höns..) bokat in sig men jag hoppas på fler säljare av hantverk eller odlat och sånt..och dumma jag har inte kvar telefonnumret till den thailändska kvinnan som i höstas kom och friterade vårrullar och sålde räkchips..
Snart så ska det kläckas lite kycklingar här hemma, förhoppningsvis så blir det ett gäng silkeskycklingar men det är skickeägg och sånna vet man aldrig med..
Till hönsbytardagen ska vi ha kläckaren igång så att det kläcks kycklingar under dagen så barnen kan se (vuxna också såklart..) och ponnyridningen kommer tillbaka:)
Nu är det bara en fiskdamm som ska försöka ordnas...dessvärre har vi ett avhopp från en som vanligtvis brukar vara med, hon jobbar...men jag tror och hoppas få hjälp av några andra..annars har denna vecka varit helt ok, jobbat endel och varit ledig några dagar (hur ledig man nu är med ett gäng gulliganer hemma..) jag och de små har varit iväg till Biotopia och planterat årets majs:) förutom det så känner jag mig lite trött och sliten..hade hoppats på att vinna hemfrids tävling om städfria år..men de tyckte tydligen att jag kunde ta och städa min röra själv:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar