torsdag 19 juli 2012

Avundsjuk

Jag erkänner...lite avis är jag på de som kan plugga! blev bjuden på trevligt fika igår hos en av döttrarnas kompisar (eller ja...hennes föräldrar då) och där pluggade mamman i familjen och det är superkul för henne, inte på en sekund att jag missunnar någon att plugga...absolut inte så!
Men det sved...sved hårt i avundsjukan, så där att man vill stampa med foten och skrika "jag vill också!"
Men min dröm tog slut, drömmen om att (och det här låter ju helt sjukt!) få vara med och obducera..det verkar ju inte riktigt klokt att vilja skära i döda människor? men tänk att få vara med och upptäcka vad någon dött av? som att slå upp en stor bok och börja läsa liksom:)
Men ibland ska drömmar förbli drömmar, alla drömmar blir inte bra bara för att de slår in..
Hade det bara handlat om att strama upp ekonomin för att kunna plugga så hade jag aldrig tvekat, men här handlade det inte om att dra in på utlandssemestrar eller dagstidningar för att spara pengar...sånt drog vi in på för längesedan, det handlade inte ens om att få mat på bordet eller inte
här snackade vi att inte kunna betala räkningarna...att halvera min inkomst hade satt hela familjen i gungning.
Många säger "men det är klart du ska! det ordnar sig ska du se" men vet ni? det ordnar sig inte alltid..
Hur som haver så är jag glad att solen äntligen skiner här:)

Dagens bästa: solen! kaffe! mina älskade ungar! (saknar dock Rebekka o Julia..)
Dagens sämsta: Sagas händer ser fortfarande hemska ut efter björnlokan...jag ska jobba tre nätter nu så typiskt när jag äntligen fått fart på rensningen här hemma (det har jag inte...men det lät bra om maken skulle läsa:D )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar